CNPS intranet servis - Opšti uslovi Predmet i pojmovi - Predmet Ugovora je korišcenje CNPS dialUp ili wireless servisa (u daljem tekstu: Opšti uslovi) kojim Provajder omogucava Korisniku da se putem telefonske (dialUp) ili bezicno (wireless) konekcije prikljuci na Server Provajdera cime se Korisniku omogucava pristup Intranetu. - Telefonska (dialUp) konekcija je u smislu Opštih uslova modemska veza izmedu Servera Provajdera i racunara Korisnika, koja se ostvaruje pomocu obicne analogne Telekom linije ili putem ISDN linije. - Bezicna konekcija se ostvaruje putem bezicnog interferjsa ili sa access point. - Server Provajdera je u smislu Opštih uslova racunar Provajdera koji je u stalnoj vezi sa intranetom. - intranetom se u smislu ovog Ugovora smatra lokalna informativno-racunarska mreža. - Username-om se smatra korisnicko ime Korisnika pomocu koga pristupa intranetu putem svog naloga. - Pasword je lozinka - skup slova, brojeva i znakova koje Provajder dodeljuje Korisniku za logovanje na Interenet, a koju Korisnik može promeniti po sopstvenom zelji. - Logovanje je postupak identifikacije korisnika. - Elektronska pošta podrazumeva poseban servis u okviru intraneta, koji omogucava slanje tekstualnih i drugih poruka izmedu korisnika koji imaju vezu sa intranetom. - Mailbox-om kod Provajdera se u smislu Opštih uslova smatra prostor hard diska odnosno memorije racunara Provajdera koji je rezervisan za cuvanje prispelih poruka elektronske pošte odredenog Korisnika, do koga Korisnik može doci i prispele poruke preneti na svoj racunar u svako doba. Osnovne obaveze Provajdera - Provajder se obavezuje: Da omoguci Korisniku pristup na intranet putem telefonske konekcije ili bezicno sa Serverom Provajdera. - Da radi ispunjenja ove obaveze obezbedi od Telekom-a telefonsku liniju do svog Servera putem koje ce on biti dostupan Korisniku. - Provajder ce pristupiti izvršenju svojih obaveza po Opštim uslovima nakon što od Korisnika primi naknadu za inicijalno otvaranje korisnickog naloga (setup) i za odredeni period vremena koji ce Korisnik provesti na vezi (online), prema važecem cenovniku. Ostale obaveze Provajdera - Provajder se takode obavezuje: da izvrši sve tehnicke operacije (otvaranje korisnickog naloga, administriranje elektronske pošte Korisnika itd.) koje su potrebne radi izvršenja njegove osnovne obaveze. - da obezbedi prostor za Korisnika na disku Servera za mail/www/FTP i to najduže 2 meseca nakon isteka uplacenog vremena. - da bez odlaganja obavesti Korisnika o problemima nastalim na njegovom korisnickom nalogu - da Korisniku odmah po zakljucenju Ugovora preda obaveštenje o tehnickim parametrima koje treba uneti u odgovarajuci softver na racunaru Korisnika, kao i brojeve telefona Provajdera, kako bi se omogucilo Korisnikovo modemsko povezivanje sa Serverom Provajdera - da odredi username Korisniku prilikom potpisivanja pristupnice na osnovu njegovog predloga, a ukoliko odabrani username vec postoji da ponudi korisniku drugi username. Radi sopstvene zaštite, Korisnik lozinku (password) može promeniti samo preko Provajdera. - da bez odlaganja obavesti Korisnika o ugovorima, konvencijama i preporukama iz oblasti telekomunikacionog prava, kao i o Kodeksu ponašanja na intranetu koji se odnosi na dozvoljeno ponašanje Korisnika na intranetu, a ciju je primenu Provajder prihvatio. Obaveštenje može biti dato i u obliku relevantnih intranet adresa: http://www.ripe.net, http://www.internic.net i drugih - da svojim ponašanjem ne vrši povrede prava na tajnost podataka o Korisniku i prava na tajnost poruka koje Provajder Korisniku prosleduje. Osnovna obaveza Korisnika - Korisnik se obavezuje da Provajderu isplati naknadu za izvršene usluge. Naknada se sastoji od jednokratne naknade za inicijalno prikljucenje i naknade za vreme provedeno na vezi sa Serverom Provajdera (online). - Visina naknade je odredena u Cenovniku Provajdera koji predstavlja sastavni deo Ugovora. Izmena Cenovnika - Provajder zadržava pravo da jednostrano izmeni Cenovnik kojim odreduje visinu naknade cije je placanje osnovna obaveza Korisnika po Opštim uslovima. - Provajder je dužan da o izmeni obavesti Korisnika. - Izmene Cenovnika ne odnose se na online vreme u režimu korišcenja servisa, koje je Korisnik obezbedio svojim prethodnim uplatama. Ukoliko Korisnik koga je Provajder blagovremeno obavestio o promeni Cenovnika na istu ne pristane, dužan je o da o tome pismeno obavesti Provajdera u roku od 3 dana od dana prijema obaveštenja o izmeni Cenovnika, te ce se time ovaj Sporazum smatrati raskinutim i prestati sa dejstvom po isteku vec placenog obracunskog perioda. - Ukoliko Korisnik o svom nepristanku na izmenu Cenovnika ne obavesti Provajdera u ugovorenom roku, smatrace se da je ovu izmenu prihvatio. Ostale obaveze Korisnika - Korisnik se obavezuje da: cuva svoju korisnicku šifru u tajnosti. Podatke o svom nalogu Korisnik može da saopšti samo administratoru sistema ili službeniku tehnicke podrške licno, i to tek kad nesumnjivo utvrdi njegov identitet; - provajderu dostavi kompletne i ispravne podatke, ukljucujuci ime i prezime, adresu i broj telefona, odnosno ime firme/organizacije, maticni broj firme, PIB i broj poslovnog racuna. - sve promene podataka koji se unose u Formular za registraciju korisnika, a koje nastupe posle zakljucenja Ugovora, bez odlaganja saopšti Provajderu pismeno i u najkracem roku, a najkasnije u roku od 30 dana od promene; da dostavi promenu svoje adrese, telefona, email adrese i drugih podataka koji su neophodni za uspešnu komunikaciju izmedu Provajdera i Korisnika i obavljanje svih poslova Provajdera, a u suprotnom Provajder ne odgovara za eventualnu štetu koja iz toga može proisteci. - na mreži ne cini ono što se po odredbama Opštih uslova smatra nedozvoljenim ponašanjem Korisnika. Nedozvoljeno ponašanje Korisnika - Ponašanje Korisnika smatrace se nedozvoljenim ukoliko je u suprotnosti sa imperativnim pravnim propisima Republike Srbije i Državne zajednice Srbije i Crne Gore i medunarodnog prava, ili ugovorima, konvencijama, preporukama i kodeksima koje je prihvatio Provajder, a o cijem prihvatanju od strane Provajdera je Korisnik obavešten. Ponašanje Korisnika smatrace se nedozvoljenim narocito: - Ukoliko se njime vrši krivicno delo ili privredni prestup; - Ukoliko se njime vrši povreda odredaba autorskog prava i prava industrijske svojine - Ukoliko se njime vrši delo nelojalne konkurencije - Ukoliko se njime ugrožavaju ili povreduju necija licna prava - Ukoliko se njime vrši povreda dobrih poslovnih obicaja i pravila o zaštiti prava potrošaca - Ukoliko se njime vrši povreda ugovora, konvencija i preporuka u oblasti telekomunikacionog prava kao i Kodeksa ponašanja na intranetu ciju je primenu pre zakljucenja ili u toku trajanja ovog Ugovora prihvatio Provajder, ako je o njima Korisnik od Provajdera obavešten Neka od ponašanja koja se prema prihvacenom Kodeksu smatraju nedozvoljenim su: -- Distribucija nezatraženih e-mail poruka putem elektronske pošte ili usenet konferencija -- Korišcenje servisa za neovlašceni pristup ili za dobijanje kontrole nad drugim sistemima na intranetu - hakovanje -- «Spam»ovanje Servera Provajdera putem slanja istovetnih nezatraženih poruka na veliki broj adresa na intranetu -- Ugrožavanje nesmetanog korišcenja servisa od strane drugih korisnika,ugrožavanje nesmetanog rada mreže CNPS ili bilo koje druge mreže ili dela intraneta - floodovanje -- Slanje ili prosledivanje dobrotvornih zahteva, peticija, lancanih pisama,kao i slanje reklamnih i promotivnih materijala za proizvode i usluge,sem na mesta predvidena za takav vid oglašavanja -- Distribucija virusa, trojanaca ili drugih programa sa infektivnim ili destruktivnim osobinama. Prava Provajdera kad se Korisnik ponaša na nedozvoljen nacin - Ukoliko po svojoj oceni zakljuci da se Korisnik u korišcenju servisa ponaša na nedozvoljen nacin, Provajder ima pravo da Korisnika pismeno upozori i da ga obavesti o radnjama sa cijim izvršavanjem mora da prestane, uz suspenziju Ugovora na rok do maksimalno 10 dana. Pored toga, u ovom slucaju Provajder ima pravo da podatke o Korisniku i njegovom nedozvoljenom ponašanju da na uvid zainteresovanim ovlašcenim licima. - Ukoliko Korisnik pored upozorenja nastavi sa nedozvoljenim ponašanjem, Provajder ima pravo da Ugovor raskine, uz obaveštenje upuceno Korisniku.Korisnik u tom slucaju gubi pravo na povracaj iznosa naknade koji do raskida nije uspeo da iskoristi, a odgovara i za svu pricinjenu štetu. - Ocena Provajdera o nedozvoljenom ponašanju Korisnika smatrace se osnovanom onda kad postoji razumna sumnja u pogledu nedozvoljenog ponašanja Korisnika navedenih ranije. Ogranicenje odgovornosti Provajdera - Provajder ne odgovara za eventualna zagušenja, kašnjenja ili greške u funkcionisanju delova intraneta na koje objektivno ne može da utice, greške uzrokovane višom silom. - Provajder ne odgovara za pravilno funkcionisanje telefonskih linija koje je iznajmio od Telekom-a, ukoliko do problema u radu ovih linija dode iskljucivo iz razloga na koje Provajder ne može da utice (viša sila, iskljuciva odgovornost Telekom, duzi nestanak struje i sl.). - Provajder ne odgovara za štetu koju Korisnik nedozvoljenim ponašanjem ucini trecim licima. - Provajder ne odgovara za povredu prava na privatnost i sigurnost Korisnika koju na intranetu izvrši trece lice. Provajder ne odgovara za sigurnost i tacnost informacija koje Korisnik razmenjuje sa ostalim korisnicima intraneta. - Provajder ne odgovara za štetu koja nastane za Korisnika ili trece lice usled povrede Korisnikove obaveze na cuvanje tajnosti podataka o svom korisnickom nalogu. - Provajder ne garantuje da datoteke snimljene sa intraneta (izuzev sa ftp.cnps.co.yu) nemaju neki od kompjuterskih virusa ili drugih programa koji manifestuju infektivne ili destruktivne osobine. - Korisnik je odgovoran za sprovodenje odredenih procedura i provera radi zaštite od takvih programa. Provajder nije odgovoran za na taj nacin ucinjenu štetu. Prekid veze s intranetom usled održavanja mreže Provajdera - Provajder ne odgovara za prekid veze svog Servera sa intranetom, ako taj prekid nastupi kao posledica radova Provajdera na infrastrukturi svoje mreže ili cvorišta, pod uslovom Provajder o tome obavesti Korisnika 3 dana pre nego što radovi otpocnu i da prekid ne traje duže od 24 casa neprekidno. Kada je to moguce, Provajder ce planirane radove vršiti u periodu najmanjeg saobracaja. Iskljuciva odgovornost Korisnika za sopstveno nedozvoljeno Ponašanje - Korisnik iskljucivo krivicno, gradanski, i na bilo koji drugi nacin odgovara za svoje nedozvoljeno ponašanje. - Korisnik odgovara Provajderu za svaku štetu prouzrokovanu nedozvoljenim ponašanjem. Komunikacija izmedu Provajdera i Korisnika - Komunikacija ili obaveštavanje Ugovornih strana po svim pitanjima bitnim za sprovodenje ovog Ugovora vršice se iskljucivo u pisanoj formi, pod kojom se podrazumeva i slanje obaveštenja putem elektronske ili isticanjem obaveštenja na Web stranicu Provajdera. - Smatrace se da je obaveštenje poslato elektronskom poštom dostavljeno Korisniku onog dana kada je isto isporuceno u njegov mailbox kod Provajdera. Promena Opštih uslova - Provajder zadržava pravo da bez prethodne najave promeni pojedine ili sve odredbe ovog Ugovora, o cemu je dužan da bez odlaganja obavesti Korisnika. - Promena Opštih uslova bice obavezna za Korisnika od isteka perioda za koji je naknada vec placena Provajderu, ukoliko Korisnik tu promenu prihvati. - Izmene Opštih uslova obavezuju Korisnika da ih prihvati. Prihvatanjem izmene smatra se uplata naknade za vreme provedeno «online», pošto je Korisnik o izmeni obavešten. Zabrana ustupanja Ugovora i pristupanja Ugovoru - Ugovaraci ne mogu svoja prava i dužnosti po Ugovoru prenositi na treca lica, niti treca lica mogu pristupati ovom Ugovoru. Raskid Ugovora - Provajder ima pravo da iz bilo kog razloga raskine ovaj Ugovor, uz otkazni rok od 30 dana, o cemu je dužan da obavesti Korisnika pisanim putem. - Korisnik ima pravo da iz bilo kog razloga raskine ovaj Ugovor, uz obavezno obaveštenje Provajderu u pisanoj formi, najmanje 30 dana pre nameravanog datuma raskida Ugovora. - U slucaju raskida, bez obzira na osnov, Ugovor prestaje da važi istekom obracunskog perioda za koji je naknada vec placena Provajderu. - U svim slucajevima raskida ovog Ugovora, bez obzira na osnov, Korisnik je dužan da izmiri sve neisplacene iznose naknade u skladu sa odredbama ovog Ugovora. Klauzula o nadležnosti, merodavnom pravu i jeziku - Sporove po ovom Ugovoru strane ce rešavati sporazumno, a u slucaju da to nije moguce, bice nadležan sud u Beogradu, uz primenu procesnog i materijalnog prava mesta suda. U slucaju da je Ugovor zakljucen sa stranim licem za sva tumacenja ce biti merodavan tekst Ugovora na srpskom jeziku. Sastavni delovi Ugovora - Ugovor izmedu Provajdera i Korisnika sacinjavaju Opšti uslovi, Cenovnik i Formular za registraciju dialUp servisa. Ugovor se smatra zakljucenim kad Korisnik popunjavanjem Formulara za registraciju dialUp servisa (on-line ili hard copy na naplatnom mestu) potvrdi da prihvata Opšte uslove i Cenovnik. Važenje Opštih uslova - Opšti uslovi stupa na snagu danom aktiviranja servisa. - Primena Opštih uslova pocinje 1.1.2005. godine i traje do izmene od strane Provajdera.